Bejelentkezés

ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉS ÁLTALÁNOS FELTÉTELEI

Érvényes 2024. január 18. napjától visszavonásig

                                                                                                      

1.  Általános rendelkezések

1.1. A jelen szerződési feltételek minden, a HELIT Kereskedelmi Kft. (a továbbiakban mint: Eladó) és szerződéses partnerei között létrejött adásvételi keretszerződés elválaszthatatlan részét képezik. Az ÁSZF hatálya kiterjed mind az írásban megkötött szerződésekre, mind pedig az Eladó online rendelési felületén keresztül leadott vevői megrendelésekre. 

1.2. Az ÁSZF nem vonatkozik a MIRBESZ Klaszter központi értékesítési szerződéseire, a közétkeztetési- és szállodalánc szerződésekre, a közbeszerzési pályázat alapján megkötött szerződésekre, illetve azokra amelyek vonatkozásában a felek az ÁSZF alkalmazását kizárják.

1.3. Az Eladó online rendelési felülete Microsoft Windows szerver alapokon működő információs rendszer, biztonsági foka megfelelő. Eladó kizárja a felelősségét mindazon károkért, amely a weboldalra való csatlakozás miatt következett be. Az Eladó vevőjét terheli a saját számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének felelőssége. 

1.4. A jelen ÁSZF és az egyedi szerződés rendelkezései közötti eltérés esetén az egyedi szerződés rendelkezései az irányadóak. 

1.5. Eladó az általa forgalmazott áruk értékesítésére elektronikus úton nem köt szerződést. Halasztott fizetés esetén kizárólag írásbeli szerződést köt az Eladó. A szerződés akkor jön létre, amikor azt valamennyi fél aláírta. Vevő köteles a képviselője aláírási címpéldányát/aláírásmintáját másolatban az adásvételi keretszerződéshez csatolni, vagy elektronikus úton megküldi az arazok@helit.hu e-mail címre.

Az Eladó által üzemeltetett online rendelési felületen történő vásárlásnak előfeltétele az írásban megkötött adásvételi keretszerződés, és a Vevő általi regisztráció, vagy a Vevő adataival történő regisztráció.

Eladó nem köt írásbeli szerződést, ha a szolgáltatások egyidejűleg történnek meg. (készpénzes vásárlás)

1.6. Adatvédelmi eljárása során Eladó kizárólag a szerződésből eredő jogainak érvényesítése érdekében kezeli az átadott adatokat.

 

2. Megrendelés, szállítás és áruátvétel módja

2.1. Eladó vállalja, hogy a Vevő által megrendelt és az Eladó által forgalmazott termékeket a raktári készlet függvényében leszállítja.

A termékek árai kizárólag irányárak. A Vevő által fizetendő vételár a kiszállítás napján érvényes ár. 

2.2. Megrendelés történhet online rendelési felületen, telefonon, e-mail útján, vagy írásban a szállítást megelőző nap 17:30 óráig. A Vevők megrendelést az Eladó online rendelési felületen keresztül az online rendelési felület kezelési útmutatója szerint adhatnak le. A Vevő a megrendelés leadásakor köteles a saját azonosító adatainak – vevőkódjának- megadására is.

Eladó elérhetőségei, ahol a megrendelés leadható:

Rendelésfelvétel telefonszáma: 06-1-205-0707; 205-0606.

Email címe: megrendeles@helit.hu

https://helit.hu

Kétség esetén a vevő kötelessége bizonyítani a megrendelés leadásának megtörténtét és annak leadását.

Határidőben leadott megrendelés esetén azt Eladó 24 órán belül (amennyiben a következő nap szállítási nap) a Vevő szerződésben megjelölt székhelyére, telephelyére vagy fióktelepére szállítva, igényei szerint teljesíti, kivéve a katalógusban vagy online rendelési felületen megjelölt előrendelésre szállítandó termékeket. Eladó jogosult a megrendelésben megjelölt termék helyett azzal azonos fajtájú és kiszerelésű, ahhoz hasonló minőségű terméket szállítani helyettesítő termékként.

2.3. A megrendelt áru kiszállítása az Eladó fuvareszközével és költségére történik. A teljesítés helye a Vevő által a cégjegyzékben feltüntetett, vagy az adóhatóságnál bejelentett olyan székhelye, telephelye, fióktelepe, ahol a Vevő jogszerűen működik. Esetenként a Vevő az árut Eladó telephelyén is átveheti, ez esetben az áru szállításáról a Vevő gondoskodik. Vevő tudomásul veszi, hogy az Eladó telephelyén árukiadás csak minden hétköznap 08:00 és 15:00 óra között történik.

 

2.4. A minimum szállítási tétel nettó 20.000,-Ft.

Amennyiben a Vevő rendelése nettó 20.000-40.000,-Ft. közötti értéket éri el, akkor a logisztikai díjaként köteles megfizetni nettó 2.000,-Ft összeget. Felek megállapodnak, hogy Eladó a minimum szállítási tétel összegét és a minimum értéket el nem érő rendelés logisztikai díját jogosult egyoldalúan módosítani.

Eladó 2024. február 1. napjától kezdődően rakománykezelési díjat számít fel, melynek mértéke hétköznapi kiszállítás esetén 450.-Ft+ÁFA, szombat-vasárnap és munkaszüneti napon történő kiszállítás esetén 900.-Ft+ÁFA. Eladó a rakománykezelési díjat jogosult felülvizsgálni és azt egyoldalúan módosítani.

Eladó a szállítmányt okmánnyal köteles ellátni.

2.5. Vevő az áru átvételét aláírásával és bélyegzővel köteles igazolni, és köteles biztosítani a szállítási címen az áru átvételét. Az áruátvevő személy a Vevő hivatalos megbízottjának tekintendő. Amennyiben az Eladó által megjelölt szállítási időpontban a Vevő nem gondoskodik az áru lerakodásáról vagy átvételéről, úgy az súlyos szerződésszegésnek minősül és Eladó jogosult a létrejött adásételi ügyletet azonnali hatállyal felmondani és/vagy felmerült többletköltségét és rendelésenként 20.000.-Ft meghiúsulási kötbért a Vevő részére kiszámlázni. 

2.6. Az egyes termékféleségekből megrendelhető legkisebb mennyiség az adott termékekre alkalmazott gyűjtőcsomagolási egység, vagy a katalógus bonthatósági jelölése szerint. Vevő tudomásul veszi, hogy amennyiben az áru göngyöleggel együtt kerül szállításra a leszállított göngyöleget 30 napon belül köteles Eladónak visszajuttatni vagy visszaadni, vagy azonos fajtájú cseregöngyöleget biztosítani. Amennyiben erre 30 napon belül nem kerül sor, úgy Eladó a göngyöleg ellenértékét Vevőnek kiszámlázza. 

2.7. Felek kölcsönösen kötelezettséget vállalnak arra, hogy amennyiben adataikban, a társulás formájában vagy a vállalkozás képviselőjének az áruátvételre jogosult személyében változás történne, azokat egymás képviselőivel írásban közlik. Amennyiben bármelyik fél e kötelezettségének nem tenne eleget, az ezzel összefüggésben felmerülő kárért anyagi felelősséggel tartozik. Az e-mail útján küldött értesítés elfogadottnak tekintendő. 

 

3. Minőségi kifogás és visszáru

3.1. A minőségi és mennyiségi átvétel az áru átvétele során történik. Az átvétel során Vevő köteles a terméket mind mennyiségileg, mind minőségileg átvenni, az ennek elmulasztásából eredő kárért Eladó felelősséget nem vállal. Az átvétel során felismerhető hibákat vagy hiányokat Vevő jegyzőkönyvben köteles rögzíteni, melyet a kiszállítást végző eladói alkalmazottal együtt köteles felvenni és aláírni. Jegyzőkönyv felvételének hiányában, illetve a jegyzőkönyvben nem szereplő mennyiségi hiányért Eladót felelősség nem terheli. 

3.2. Az esetleges utólagos minőségi kifogást Vevő haladéktalanul, de legkésőbb az áru átvételét követő 24 órán, illetve a termék fogyaszthatósági idején belül köteles Eladónak jelezni, ha a terméket előírás szerint kezelte és tárolta. A vitatott áru elkülönítéséről Vevő köteles gondoskodni. A lejárt szavatossági idejű áru esetén minőségi kifogás előterjesztésének nincs helye.

Eladó csak a közösen végzett minőség ellenőrzés esetén vállalja a minőségi kifogásból eredő igény teljesítését, a fentiek hiányában érvényesített minőségi kifogást az Eladó nem fogadja el.

3.3. A reklamáció bejelentés módja: telefonon, e-mailen.

Telefonszám: 06-1-205-0707; 205-0606

Email címe: reklamacio@helit.hu

 

4. Számlázás, fizetési mód

4.1. Eladó az árut szállítólevéllel vagy számlával küldi. Vevő a számla összegét készpénzben, bankkártyás fizetési móddal, vagy átutalás esetén a teljesítéstől számított, a számlán feltüntetett fizetési határidőn belül köteles kiegyenlíteni Eladó bankszámlájára történő átutalással. Amennyiben Vevő fizetési késedelembe esik Eladó jogosult arra, hogy új megrendeléseket ne vegyen fel Vevőtől, továbbá a szerződésben meghatározott fizetési módon készpénzes fizetési módra módosíthatja vagy a Vevőtől biztosítékot kérhet.

Átutalásos fizetés esetén az Eladó jogosult minősíteni a Vevő partnert és számára megállapítani a fizetési határidőt. 

4.2. Késedelmes fizetés esetén Vevő a Ptk. 6:155.§ (1) bekezdésében meghatározott mértékű késedelmi kamatot köteles fizetni. Köteles továbbá a 2016. évi IX. törvény szerinti behajtási költségátalány megtérítésére is. 

4.3. Vevő esetleges ellenköveteléseit az Eladó felé fennálló fizetési kötelezettségeibe nem jogosult beszámítani, azokat külön eljárás keretében érvényesítheti. 

Késedelmes fizetés esetén Eladó a Vevő által befizetett összeget először költségre, másodsorban kamatra, majd végül a tőkére számolja el. A Vevő ettől eltérő rendelkezése hatálytalan. 

4.4. A számla lejárati napját követően az Eladó mindaddig megtagadhatja az újabb szállítást, amíg a Vevő hitelt érdemlően nem igazolja tartozásának kiegyenlítését. Eladó lejárt számla hiányában is jogosult arra, hogy a Vevő részére történő értékesítést felfüggessze, amelyről Vevőt értesíteni kell. 

4.5. Eladónak jogában áll a Vevő részére úgynevezett obligó keretet meghatározni. Az obligó keret meghatározása esetén a Vevő a keretet semmilyen módon nem lépheti túl és tudomásul veszi, hogy ennek elérése esetén az Eladó csak készpénzre szolgálja ki a Vevőt, illetve egyes esetekben a rendelés felvételét is megtagadhatja. Az obligókeret túllépésénél csak a 16 óráig leadott rendelések esetén tudjuk figyelembe venni az addig beérkezett utalásokat.

4.6. Eladó a szerződés tárgyát képező termék(ek) árváltoztatásának jogát fenntartja. 

4.7. Felek rögzítik, hogy a Vevő fizetési kötelezettségének teljesítése elősegítése érdekében az Eladó az alábbi eljárási rendet alkalmazza:

A Vevő fizetési késedelme esetén minden héten kedden automata mail kerül kiküldésre, a minimum 3 napja esedékessé vált számláikról, lejárt tartozása összegéről.

4.8. Számlamásolat igénylése esetén Eladó az alábbi díjakat jogosult felszámítani:

1-5 db 0 forint

6-20 db ötezer forint

21-50 db tízezer forint

50 db felett 250 Ft/db. A díjakat ÁFA is terheli.

 

 5. Készfizető kezesség

Eladó kijelenti, hogy az adásvételi keretszerződés megkötését kezesség vállalásához köti, mely kötelezettség készfizető kezesség.

 

 6. Egyéb rendelkezések

6.1. Az adásvételi szerződés létrejöttével Vevő kötelezettséget vállal arra nézve, hogy a szerződés teljesítése során tudomására jutott minden olyan információt, adatot, megoldást, amely az Eladó üzletmenetére, üzleti kapcsolataira, gazdálkodására, árképzésére vonatkozik, illetve minden olyan egyéb információt, amelyet Eladó üzleti titoknak minősít megőrzi, azt harmadik személynek nem szolgáltatja ki, nem adja át. Ez a kötelezettség különösen vonatkozik a Vevő online rendelési felületre vonatkozó belépési kódjára. Vevő kötelezettséget vállal arra, hogy ezen titoktartási kötelezettséget alkalmazottai és tulajdonosai is betartják.

6.2. Vevő tudomásul veszi, hogy Eladó a Vevő előzetes hozzájárulása nélkül is jogosult a Vevővel szemben fennálló követelését engedményezni, elzálogosítani. 

6.3. Felek az egymás közötti vitás kérdéseket elsősorban peren kívül kísérlik meg rendezni.

6.4. Eladó fenntartja a jogot arra, hogy a jelen ÁSZF rendelkezéseit megváltoztassa. A módosítás az Eladó honlapján történő feltöltést követő napon lép hatályba. 

6.5. Eladó az elektronikus üzenetváltást is hivatalos kapcsolattartásnak tekinti. 

6.6. Felek közti adatkezelésre a https://webshop2.helit.hu/aszf oldalon található adatvédelmi tájékoztató az irányadó.

 

 

 

© 2024 Logishop